Išči po točkah

Informacije o odseku

Na križišču zavijemo desno po poti proti Ljubnemu. Prestopimo leseno ograjo, potem pa se spuščamo po j. gozdnatem pobočju Konjskega vrha (1514 m). Pod nami je globoka grapa potoka Gračnica. Naša steza se precej strmo spusti na majhno jaso, s katere vidimo v bližini na j. strani kopast vrh Konjščica (1179 m). Ob levem robu jase pridemo v gozd. Po zaraščenem kolovozu še naprej sestopamo v smeri proti zahodu; ko se drevje razredči, opazimo v dolini Radmirje s cerkvijo sv. Frančiška, na njegovi z. strani Lepenatko in Veliki Rogatec, na j. pa Menino. Zaraščen kolovoz preide v lepo široko pot, ki je položnejša. Mimo odlomljene skale ob poti pridemo pod skalne Tirske peči. Široka, dokaj ravna pot po mešanem gozdu na j. strani Tirskih peči nas pripelje na plano do lese. Na vzpetini stoji novo znamenje. Po stezi in po cesti se spustimo do bližnje Tiršekove domačije, Ter 66, ki ždi na prisojni polici pod Tirskimi pečmi. Od križišča pri spomeniku smo hodili 40 min. Razloženo naselje Ter, 780 m, 230 preb., sestavljajo po večini samotne kmetije, ki ležijo na z. in jz. predgorju Golt. Najviše leži Tiršekova domačija, 944 m.

Takoj pod domačijo prestopimo leso in po travniškem kolovozu mimo vrta precej ravno prečimo travnato pobočje. Od tam je lep pogled na Radmirje, Ljubno, Veliki Rogatec, Lepenatko, Menino. Malo pred gozdom se po slabo vidni travniški stezi spustimo strmo navzdol proti skali z markacijo. Mimo skale pridemo na lepšo pot in po njej v gozd. Po slabem gozdnem kolovozu, ki je ponekod bolj podoben vlaki, se precej strmo spuščamo po smrekovem gozdu. Skozi drevje opazimo pod nami rdečo streho domačije Grozdej. Po nekaj minutah spusta zapustimo vlako; nadaljujemo po stezi, ki se najprej strmo, potem pa zelo zložno spusti po gozdnatem pobočju do kolovoza, ki vodi navzdol do domačije Kaker. Po kolovozu gremo nekaj korakov navzgor, potem pa nas markacija na smreki usmeri v levo po stezi, ki se delno precej strmo spušča do gozdne ceste proti kmetiji Kaker na levi. Od Tiršeka do gozdne ceste smo hodili 30 min.

Po ravni gozdni cesti zavijemo desno proti domačiji Kij. Po nekaj korakih že prečkamo deroči potoček; domačini mu pravijo Podleški graben po domačiji Podlesnik ob cesti na Stare stane, kajti tam je bil nekdaj njen mlin. Kmalu je razpotje: desna cesta zavije navzgor do kmetij odprtih vrat Globočnik in Podlesnik, TV pa po levi do bližnje Kijeve domačije, Ter 37. Odpre se lep pogled proti Raduhi. Mimo domačije še nekaj več kot 10 min. hodimo po cesti, ki se zelo zložno spušča po s. pobočju Tolstega vrha (821 m). Pred nami se nad dolino Ljubnice dviga pobočje s cerkvijo sv. Primoža, desno pod cesto pa je globoka grapa pritoka potoka Ljubnica. Pri lesenih garažah nas kažipot "Kmetija Kadunc 300 m" usmeri v levo po dovozni cesti prek travnika do turistične Kadunčeve domačije, Ter 34. Na travniku pred domačijo se za hip ustavimo in si vtisnimo v spomin prelepe poglede na Komen, Raduho, Primož in skalne vrhove Kamniško-Savinjskih Alp z Ojstrico v sredini. Čez dvorišče, mimo obnovljene Kadunčeve hiše in po sadovnjaku gremo po stezi proti električnemu drogu, potem pa po slemenu nad staro Tolstovršnikovo domačijo na desni zložno proti kapeli sv. Jakoba. Mimo kapele še naprej zložno sestopamo po ozkem slemenu proti leseni ograji ob travniku in po gozdičku do ceste, ki smo jo zapustili pred Kaduncem. Od Podleškega grabna je 40 min.

Prečkamo gozdno cesto, ki pelje navzdol v Juvanje pri Radmirju. Steza, ki se takoj pod cesto spremeni v lepo pot, se zložno spušča po smrekovem gozdu in preide v kolovoz; po nekaj korakih smo na križišču gozdnih cest in kolovozov. S križišča gremo po gozdni cesti naravnost navzdol proti jz. Ko pridemo na plano, smo že pri Fužirjevi domačiji, Ter 19; od ceste do nje je 10 min. Med novim in gospodarskim poslopjem zavijemo po dobro vidni stezi desno po travniku. Lepo je vidno Ljubno ob Savinji. Nekaj korakov pod hišo stoji znamenje s križem in Marijinim kipom. Steza pelje po travniku, levo je ozka grapa s hišico pri zajetju studenčka. Po ozkem slemenu se precej strmo spustimo v grapo s potočkom in v gozdiček. Pot se v okljukih spusti do Ljubnice in že gremo po novi brvi na desni breg potoka in ob njem po cesti navzdol proti žagi. Pred žago zavijemo s ceste po poti na ozko asfaltirano cesto Za Ljubnico in med novimi hišami do ulice z enakim imenom; ta zavije levo do Ceste v Rastke. Mimo občine in šole pridemo na Plac v središču Ljubnega. Od Fužirja do tja je 20 min.