Išči po točkah

Začetek: Dekani

Konec: Padna

Razdalja: 34 km Čas hoje: 10 ur 30 minut Zahtevnost: Lahka pot Označenost: Označeno

Opis

1.5 km, 40 minut Kolombar - Tinjan

višina: 361 m Tinjan
Vrh:

Tinjanski hrib je najlepše razgledišče Slovenske Istre. Na z. je za Miljskimi griči Tržaški zaliv z manjšima Koprskim in Miljskim zalivom; lepo vidimo Trst in grad Miramar, ob zelo dobri vidljivosti pa se vidijo tudi Benetke. Na s. strani je Osapska dolina in nad njo strmi Breg, kjer Spodnji Kras strmo pada v dolino, pogled pa seže prek Nanosa in Trnovskega gozda do Dolomitov in Julijcev. Proti v. vidimo skalni rob Podgorskega Krasa nad Črnim Kalom, zadaj pa Slavnik in Kojnik ter vrhove v Čičariji proti Učki. Pogled na j. se najprej ustavi na Šavrinskem gričevju v zaledju slovenske obale, naprej proti j. pa se pokaže velik del Istre. Lepo vidimo Koper, Izolo in Beli Križ nad Piranom.

TINJAN, 374 m, 151 preb., gručasta vas vrh razglednega Tinjanskega hriba. Na vrhu je bilo prazgodovinsko gradišče, pozneje rimska in srednjeveška trdnjava; ostanki obzidij se še vidijo pri cerkvici sv. Mihaela, ki je dobila sedanjo obliko leta 1704. Preproste kamnite hiše stojijo tesno druga ob drugi, tako da napravi kraj vtis trdnjave. Nemci so oktobra 1943 požgali 7 hiš. Največ, kar 479 prebivalcev, je štela vas leta 1910, močno pa se je zmanjšalo po 2. svetovni vojni, ko so zaradi skope zemlje odšli za zaslužkom v mesta. Uspeva sadno drevje, njive so niže na planoti Ravni, pašniki pa na pobočju proti Ospu in Gabrovici.

Opis:

S Tinjana do 4 km oddaljenih Spodnjih Škofij pelje SPP ves čas po lokalni asfaltni cesti, speljani po odprtem slemenu Tinjanskega hriba, ki se polagoma spušča proti z. Odpirajo se lepi razgledi na gričevnat svet z vasjo Plavje, na Tržaški zaliv in Trst na s. strani, na Zgornje in Spodnje Škofije ter na Miljski polotok proti z., na Koprski zaliv in Koper na jz. ter na Savrinsko gričevje na j. Najprej pridemo v naselje Zgornje Škofije; veliko novih hiš so zgradili v zadnjih letih. Trije nekdanji mali zaselki Četrta, Tretja in Druga Škofija (Prva Škofija so Spodnje Škofije) so že združeni v skupno naselje Zgornje Škofije. Kraj je dobil ime po kolonih, ki so jih tod imeli koprski škofje. Tu se že srečamo z oljkami in figovci, ki opominjajo, da se bližamo morju. Kar hitro bomo prišli do mednarodne ceste Koper—Trst in v naselje Spodnje Škofije.

S Tinjana na Spodnje Škofije je 1 h.

višina: 81 m Spodnje Škofije

SPODNJE ŠKOFIJE, 75 m, 1221 preb., naselje ob mednarodni cesti Koper—Trst na prevalu med Tinjanskim hribom (374 m) na v. in Miljskimi hribi (Kaštelir, 244 m) na z. K naselju spada tudi šest bližnjih zaselkov. Na s. strani prevala je 2 km oddaljeni mejni prehod. Še pred dobrim stoletjem so bile Škofije čisto kmečka vas. Vpliv Trsta, pozneje pa pomembna prometna in obmejna lega, so povsem spremenili značaj kraja, ki se je razvil v malo mestece. Prebivalci so zaposleni v Kopru in Dekanih, nekaj tudi v Trstu in Miljah, v domačem kraju pa se ukvarjajo s turizmom, gostinstvom, trgovino in obrtjo, nekaj pa jih dela v obmejnih službah.

Ta odsek nima nobenega opisa.
višina: 6 m Bertoki (razpotje)

0.7 km, 10 minut Bertoki (razpotje) - Bertoki

višina: 283 m Marezige

0.6 km, 10 minut Marezige - Krmci

Opis:

Na slemenu desno po cesti proti sv. Antonu. Ko prideš do smetišča, ki ga sanirajo, zaviješ levo (markacija E6 plus slišiš lajanje psov v obalnem zavetišču, ki je cca 200 m oddaljeno in mimo katerega moraš).

Asfaltna pot se hitro prevesi navzdol v Kocjančiče. Potem gre po pobočju hriba do naselja Dolani. Ko prideš na glavno cesto, po 30 metrih levo (je markacija). Ampak potem se markacije izgubijo in moraš po občutku proti Marezigam. Po daljšem spustu po razriti poljski poti prideš na asfaltno križišče in od tam naprej do Strunjana so praktično napotki iz knjižice plus cestne oznake!

V gostilni v Pomjanu (pazi, ko greš navzdol po cesti in si pri cerkvi, zaviješ ostro levo, oznako za gostilno vidi tisti, ki gre po cesti gor!) so prijazni, čeprav imajo odprto popoldan. Imajo žig! In lastnik je protestiral, ker kljub predlogom, da bi jim uredili skrinjico na zidu gostilne, tega nihce ne stori!