Išči po točkah

Začetek: Gornja Radgona

Konec: Negova

Razdalja: 56.5 km Čas hoje: 14 ur 20 minut Zahtevnost: Lahka pot Označenost: Označeno

Opis

višina: 210 m Gornja Radgona

11.2 km, 2 uri Gornja Radgona - Apače

Ta odsek nima nobenega opisa.
višina: 218 m Apače

Opis:

lz Lenarta v Slovenskih goricah (256 m) po Pomurski poti. S trga pri cerkvi po Ptujski cesti.

višina: 264 m OŠ Lenart

Opis:

Nadaljujemo do bližnjega ostanki antičnih zgradb, v bližnjem gozdu Črni les pa devet rimskih gomil. lz vasi gremo po poti čez gmajno do vaške ceste na Strmo Goro, čez most prek reke Pesnice in po cesti navzgor v zaselek Strma Gora na planoti nad dolino Pesnice. Sledi spust po lokalni cesti v lepo vas Spodnja Voličina (240 m) s poznogotsko cerkvijo sv. Ruperta iz 16. stoletja. lz Spodnje Voličine nadaljujemo po lokalni cesti proti j. skozi zaselek Jazbine, nad katerim se na levo odcepi cesta v Zavrh.

višina: 369 m Zavrh (Slovenske gorice)

ZAVRH, 370 m, 320 preb. Obcestno naselje leži na razglednem slemenu med Pesniško dolino na s. in dolino Črmljenskega potoka na j. strani. Naselje ima tri dele: na vzdolžnem slemenu sta Zgornji Zavrh na z. in Srednji Zavrh na v. strani, na stranskem slemenu proti j. pa Spodnji Zavrh. Slemeni se stikata pri razglednem stolpu; tam je tudi razpotje cest in središče kraja s trgovino, gostiščem in AP. Kovinski, 17 m visok Maistrov razgledni stolp je leta 1982 postavilo Turistično društvo Zavrh namesto prejšnjega lesenega. Stolp so poimenovali po sloven¬skem generalu in pesniku Rudolfu Maistru - Vojanovu (1874–1934), ki je rad prihajal v ta kraj na počitnice. Temu lepemu kraju je posvetil tudi znano pesem Završki fantje. Na spominski plošči pri razglednem stolpu piše: »S tega kraja je občudoval lepoto Slovenskih goric in jo opeval.« Nasproti stolpa je vila Fekonja, v kateri je stanoval; v njej je zdaj Maistrova spominska soba s fotografijami in dokumenti iz njegovega življenja; ključ hranijo v baru Maistrova klet v isti hiši. Prebivalci Zavrha so po večini zaposleni v Lenartu in Mariboru, na manjših kmetijah pa se ukvarjajo s sadjarstvom, poljedelstvom in vinogradništvom. Razgledni stolp in lepota kraja privabljata številne izletnike. Ob cesti proti Gradenšaku je nedaleč od stolpa turistična kmetija Šuman.

Z Maistrovega stolpa je prelep razgled. Na v. je v bližini široka dolina reke Pesnice, za njo slemena Slovenskih goric proti Gomili in Negovi s Cerkvenjakom v ospredju. Na jv. vidimo za Haloškim gričevjem hrvaške hribe Ravno goro, Ivanščico in Kalnik. Na j. strani se širijo slemena Slovenskih goric proti Ptujskemu in Dravskemu polju, za ravnino se vzpenjajo gričevnate Haloze, nad katerimi se dvigajo Macelj, Donačka gora in Boč. Na z. strani se slemena Slovenskih goric najvišje dvignejo v vzpetinah Hum (424 m), Grmada (460 m) in Kozjak (406 m), naprej pa se pogled ustavi na Pohorju in Kozjaku. Na s. strani slemena je dolina Ruperškega potoka s Spodnjo Voličino, naprej pa Pesniška dolina z Lenartom; levo od mesta leži jezero Komarnik s Črnim lesom, desno od Lenarta vidimo najprej Jezero Radehova, potem Trojiško jezero in Sv. Trojico v Slovenskih goricah, naprej pa obširno gričevje Slovenskih goric proti Murskemu polju.

6.1 km, 1 ura 30 minut Zavrh (Slovenske gorice) - Velka (razpotje)

Opis: Opomba: odsek je v osnovi opisan v nasprotno smer poteka, zato je potrebno to upoštevati pri navodilih

Najprej gremo čez staro strugo reke Pesnice, kmalu pa tudi čez regulirano. Na drugi strani reke je ob cesti krajevna tabla naselja Gočova, 231 m, 279 preb., vendar naša pot ne gre skozenj. Po 25 min. od križišča zavijemo desno po slabi makadamski cesti na Gočovski vrh (313 m), na katerem med visokimi topoli vidimo hiše enako imenovanega zaselka. Ovinkasta cesta po sv. pobočju Gočovskega vrha, z lepim pogledom na Pesniško dolino in na gričevje s Cerkvenjakom, nas v 15 min. pripelje na ravno sleme z zaselkom Gočovski Vrh in hišnimi številkami Gočove. Od prve hiše naprej je cesta asfaltirana.

Po nekaj korakih je na desni vrtnarija. Slemenska cesta nas vodi skozi zaselek; najprej je ravna, ko pa se zložno vzpne, se nam na drugem slemenu pokaže razgledni stolp na Zavrhu. Kmalu se spustimo do razpotja. Tam zapustimo asfaltirano cesto, ki se spusti v Gočovo; od prve hiše na Gočovskem Vrhu je 10 min. Po asfaltirani cesti zavijemo desno mimo novih hiš in se ob robu gozda spustimo v dolinico potoka Črnec. Od tod se cesta zložno zvije po jv. pobočju slemena proti hišam naselja Nadbišec, 338 m, 93 preb. To je razloženo slemensko naselje v povirju potoka Črnec z jedrom na temenu slemena. Na domačiji Alojza Rojka je bil od decembra 1944 do osvoboditve sedež okrajnega odbora OF Lenart. Ko pridemo na teme slemena, se cesta obrne proti zahodu. Z leve se priključi asfaltirana cesta iz Biša v Pesniški dolini; po tem kraju je poimenovan Nadbišec, ki leži nad Bišem. Od razpotja na Gočovskem Vrhu je 30 min. hoje.

Slemenska cesta nas vodi skozi središčni del naselja Nadbišec; ob cesti je veliko novih hiš. Kmalu se začne zložno spuščati po slemenu; odpre se lep pogled proti s. na Jezero Radehova in Lenart v Slovenskih goricah. Po 20 min. zapustimo asfaltirano cesto na velikem ovinku proti Zavrhu. Zavijemo desno po kolovozu proti Marijini kapeli in hišam, ki sodijo v razloženo naselje Gradenšak, 260 m, 25 preb. V 10 min. se zložno vzpnemo na drugo sleme, ki se vleče od Pesniške doline v smeri proti jz., na njem je Zavrh. Na desni so vinogradi, na s. strani pa spet vidimo Pesniško dolino, Jezero Radehova in Lenart, bolj vzhodno pa Trojiško jezero in Sv. Trojico. Kmalu pridemo na asfaltirano cesto iz Pesniške doline proti Zavrhu. Po njej zavijemo levo in gremo zložno navzgor, najprej med hišami naselja Gradenšak, kmalu pa že naselja Zavrh. V dolini Ruperškega potoka zagledamo gručasto naselje Spodnja Voličina, na slemenu v bližini pa razgledni stolp v Zavrhu. Po nekaj minutah smo na razpotju, na katerem se z leve priključi cesta iz Nadbišca, ki smo jo zapustili pri Marijini kapeli. Po slemenski cesti gremo med hišami naselja Zavrh do 15 min. oddaljenega razglednega stolpa.

višina: 231 m Velka (razpotje)

Ni opisa

Na križišču zavijemo levo proti Ptuju.

višina: 231 m Zgornja Senarska

Ni opisa

Ta odsek nima nobenega opisa.