Išči po točkah

Začetek: Letuš

Konec: Dragov dom na Homu

Razdalja: 58.2 km Čas hoje: 21 ur 10 minut Zahtevnost: Lahka pot Označenost: Označeno

Opis

višina: 314 m Letuš

Ta odsek nima nobenega opisa.
višina: 597 m Strmec (razpotje)

1.7 km, 50 minut Strmec (razpotje) - Brezovec

višina: 855 m Brezovec

Ni opisa
0.5 km, 10 minut Brezovec - Covnik (razpotje)

Ta odsek nima nobenega opisa.
višina: 746 m Covnik (razpotje)

Ni opisa

višina: 750 m Dobrovlje (razpotje)

višina: 824 m Destovnik

Ni opisa

višina: 882 m Jegovnik (razpotje)

Opis:

Cerkev Marija Čreta se že od daleč vidi. Je pa slabo označeno, kako do žiga. Takoj za tablo pri cerkvi je ozka potka dol čez travnik in po njej do prve hiše. Tam je žig in ne v Planinskem domu, kot piše v knjižici. In še: ob nedeljeh dopoldan gredo vsi k maši v Stopnik, zato je žig lahko problem!

višina: 925 m Sv. Katarina (razpotje)

Opis:

Takoj ko se spustiš dol do križišča (potem ko greš mimo cerkve sv. Katarine) je na križišču znak. Glede na puščico na tabli bi krenil na sv. Jošt v hrib. Narobe! Še naprej po cesti dol in nato na križišču desno! Ko greš mimo znaka na drevesu, ki opozarja na razgled, da se lepo vidi Vransko, se splača zaviti tistih 10 metrov.

Na enem mestu v gozdu je past. Na desni je studenec in takoj za njem je treba zaviti desno po ozki poti, ne naravnost oz. malo levo in nato navzdol!

višina: 936 m Pugrovo (razpotje)

Ta odsek nima nobenega opisa.
višina: 902 m Ručgar (razpotje)

višina: 1074 m Tolsti vrh

2.5 km, 40 minut Tolsti vrh - Sv. Jošt

višina: 940 m Sv. Jošt

Opis:

Takoj naprej za cerkvijo sv. Jošta je na desni še kapelica sv. Gervazija in Protazija.

Pot se spusti do prelaza Lipa. Ampak od tam je treba slediti oznake za Smolnik (rdeče beli krog), saj oznak za E6 ni. Šele tik pod vrhom hriba (pot je ves čas makadamska) je znak in tam se pojavi markacija E6, ki ti pove, da si na pravi poti!

višina: 843 m Smolnik (razpotje)

Opis:

Potem greš ves čas po makadamski poti navzdol, v knjigi piše kmetija Jeseničnik.

višina: 848 m Jeseničnik (razpotje)

Ni opisa

Opis: Opomba: odsek je v osnovi opisan v nasprotno smer poteka, zato je potrebno to upoštevati pri navodilih

Mimo brunarice Jurček zavijemo po stezi čez pobočje proti beli hišici na robu gozda. Nekaj naprej od Jurčka se od naše poti na desno loči planinska pot v Motnik. Nad belo hišico, Rovt pod Menino 14, stopimo na razmeroma raven kolovoz, ki nas po mešanem gozdu na j. strani Medvedovega hriba kmalu pripelje do gozdne ceste. Po cesti gremo še naprej po ravnem do bližnjega križišča, potem pa kar naravnost in navzdol. Pazimo na markacije, ker je na poti še nekaj stranskih kolovozov. Ko pridemo iz gozda, zagledamo Jeseničnikovo domačijo. Do nje gremo po kolovozu proti gospodarskemu poslopju in hiši. Jeseničnikova domačija sodi v zelo razloženo hribovsko naselje Jeronim, 720 m, 211 preb., ki se v loku razteza od jz. pobočij Dobroveljske planote do j. pobočij Medvedovega hriba. Od Slopnika do Jeseničnika smo hodili 30 min.

Takoj za stanovanjsko hišo se z leve priključita E-6 in Savinjska pot (označena s črko "S" nad planinsko markacijo), a ne za dolgo. S travnatega pobočja se steza spusti v gozd in po njem proti grapi potoka Merinščica. Po 10 min. smo na razpotju: E-6 in Savinjska pot zavijeta desno proti Motniku, TV pa levo proti Orehovcu. Steza se precej strmo spušča po gozdnatem pobočju Medvedovega hriba nad grapo Merinščice. Po 20 min. od razpotja pridemo do domačije na Orehovcu (650 m). Na jv. strani lepo vidimo Kozico in Čemšeniško planino. Z Orehovca pelje TV v dolino potoka Merinščica po gozdni cesti, s katere se večkrat odpre lep pogled proti Vranskemu in naprej na Spodnjo Savinjsko dolino ter Dobroveljsko planoto s Šentjoškim vrhom (1077 m) in cerkvijo sv. Jošta pred nami. Po 25 min. zložnega spusta pridemo v zatrep doline tik pod gručastim naseljem Vologa, 588 m, 45 preb. Tam stopimo na asfaltirano cesto Vransko-prelaz Lipa (721 m) - Šmartno ob Dreti.

Do Vranskega je TV ves čas speljana po asfaltirani cesti. Po 10 min. pridemo v zaselek Kale, enega od devetih zaselkov naselja Jeronim, po 30 min. pa v gručasto naselje Prapreče, 402 m, 142 preb. Na s. strani doline se dviga strma Medvedica (604 m), na j. Blednik (659 m), na vzpetini Tabor (428 m) pred nami pa nas pozdravlja cerkev sv. Jeronima, zgrajena v prvi polovici 15. stol. Okoli nje je še zdaj taborsko obzidje. Še 30 min. in pridemo na Vransko.

višina: 933 m Preval Slopi

4.7 km, 1 ura Preval Slopi - Motnik

Opis:

Pred kmetijo je oznaka in zaviješ takoj za znakom levo dol na ozko pot obraslo s travo. Ko hodiš potem po gozdu, se ponovno odpre pogled na Vransko.

Malo pred ciljem tega odseka zagledaš cerkev v Motniku. Po nadvozu čez cesto Kamnik Vransko greš mimo oz. pred cerkvijo desno in na mostu obrneš levo do gostilne. Pazi: ob nedeljah je zaprto!

višina: 429 m Motnik

Ni opisa
1.1 km, 30 minut Motnik - Strmec (razpotje)

Opis:

Najprej od gostilne grizeš po asfaltu naravnost gor!

višina: 0 m Strmec (razpotje)

višina: 670 m Limovce

1.4 km, 30 minut Limovce - Ovčje jame

višina: 692 m Ovčje jame

2.3 km, 1 ura 10 minut Ovčje jame - Jelenov rog

višina: 1035 m Jelenov rog

Ni opisa

višina: 1028 m Jelenov rog (razpotje)

Planinska postojanka:

Dom stoji pod vrhom Čemšeniške ali Velike planine. Prvo zavetišče so leta 1932 postavili študenti-planinci, blizu njega pa leta 1936 delavci-planinci leseno kočo, ki so jo imenovali Tinetova koča po zaslužnem planincu Tinetu Čoparju (1913-1945). Med vojno sta bili obe postojanki požgani. Člani planinske sekcije Kotredež PD Zagorje ob Savi so postavili in 26. avgusta 1950 odprli leseno kočo, zraven nje pa leta 1954 še manjšo leseno depandanso. Zaradi dotrajanosti stare koče in vedno večjega obiska je PD Zagorje zgradilo in 24. junija 1973 odprlo nov dom in ga poimenovalo po dr. Francu Golobu (1913-1971), predsedniku PD Zagorje od leta 1945 do smrti. Leta 1983 so s prizidkom dom še povečali. Dom je odprt od 1. maja do 30. septembra, razen ob ponedeljkih, od 1. oktobra do 30. aprila pa le ob sobotah, nedeljah in praznikih. V dveh gostinskih prostorih je 60 sedežev, točilni pult; pri mizah pred domom je 50 sedežev; v 4 sobah je 16 postelj, na skupnem ležišču pa 16 ležišč; WC, umivalnica; gostinska prostora ogrevajo s pečmi, voda kapnica, elektrika, telefon, tovorna žičnica.

Opis:

TV-pot proti Vrhem začnemo skupaj z ZPP na v. strani planinskega doma. Po nekaj korakih stopimo na rob planote nad strmimi j. pobočji. Po stezi tik ob robu, na notranji strani poraslem z redkim bukovim gozdom, pridemo v 15 min. do radioamaterske hišice in spominskega znamenja tik pod Črnim vrhom. Pomnik nas opomni, da je bila od 1934 do 1943 tam Tinetova koča, poimenovana po zaslužnem planincu Tinetu Čoparju (1913–1945). Nekaj korakov naprej je razpotje, na katerem se z leve priključi Savinjska pot z Vranskega. Na bukvi ob razpotju je skrinjica PD Vransko z žigom Savinjske poti.

višina: 1203 m Črni vrh

1.8 km, 40 minut Črni vrh - Gunetova glava

Opis:

Steza gre naprej po robu, nekaj časa po gozdnati notranji strani, nekaj časa po zunanji, tik nad strmino. Večkrat se odpre lep pogled na hribe in ozke doline revirjev proti Savi in Kumu. Po ozkem robu moramo hoditi previdno, zlasti na zunanji strani nad strmim travnatim pobočjem. Po približno 15 min. od razpotja se pot z roba obrne na v. pobočje in se zelo strmo spusti po bukovem gozdu. Če je mokro, bodite previdni! Kmalu se obrne na greben, ki se vleče proti sv., in postane kamnita. To smer zapustimo po 5 min., pot se obrne proti jv. in jasi, ki jo opazimo skozi drevje. Po 50 min. od planinskega doma pridemo na gozdno cesto, ki se sprva zložno, potem pa precej strmo spusti proti jv. in Kumu, ki ga vidimo na obzorju. Po 10 min. smo na travniku; po stezi mimo lesenega križa se spustimo na preval med Savinjsko dolino na s. in Trboveljsko kotlino na j. strani. Na s. strani se v bližini dviga skalnata, kopasta Krvavica (909 m), desno ob njej Brložen (851 m), na s. pa se širi Savinjska dolina s Taborom, Polzelo in drugimi kraji.

Na prevalu stopimo na gozdno cesto; kažipot na smreki nam pokaže smer proti Vrhem in Sveti planini.

višina: 923 m Gunetova glava

Ta odsek nima nobenega opisa.
višina: 793 m Krvavica (razpotje)

višina: 750 m Zajčeva koča
Planinska postojanka:

Koča stoji nad Tesen grabnom, med Krvavico (909 m) na zahodu in Brložnom (851 m) na vzhodu, na severnem pobočju Kisovca (1021 m). To je bila stara Zajčeva domačija, ki se je obdržala do leta 1960. Mladinski odsek PD Vransko-Tabor jo je leta 1974 kupil in jo začel obnavljati ter urejati kot planinsko postojanko. Obnovo je dokončalo samostojno PD Tabor, ki je kočo odprlo 3. avgusta 1980. Postojanka je ohranila ime nekdanje domačije. Leta 1982 so napeljali elektriko. Zdaj obnavljajo notranjost koče in izboljšujejo bivalne pogoje, delo pa zaradi finančnih težav počasi napreduje. Koča je odprta od začetka maja do konca oktobra ob sobotah popoldne do nedelje zvečer. V gostinskem prostoru je 28 sedežev; v spalnici so 4 postelje, na skupnem ležišču pa 15 ležišč; WC; gostinski prostor ogrevajo s pečjo; tekoča voda (studenec) pred kočo, elektrika.

0.4 km, 10 minut Zajčeva koča - Šnep (razpotje)

Ta odsek nima nobenega opisa.
višina: 781 m Šnep (razpotje)

1.8 km, 40 minut Šnep (razpotje) - Vrhe

višina: 909 m Vrhe
Planinska postojanka:

Na Vrheh so občinske organizacije ZZB iz Revirjev in Savinjske doline zgradile Dom revirskih in savinjskih borcev in na ta način počastile spomin na borce, ki so padli na tem območju. Dom je leta 1996 kupil Bojan Praprotnik in ga temeljito obnovil. Leta 2001 sta ga vzela v najem Martin in Antonija Močnik, s. p., ki se ukvarjata z gostinstvom in sirarstvom. Na domu je tabla Gostišče in ranč Viharni vrh, odprt pa je vse dni v tednu. V dvo- in triposteljnih sobah imajo 17 postelj. Telefon: 03/562 84 74.

VRHE, 885 m, 23 preb. Razloženo naselje samotnih kmetij leži na Šentlenartskem prevalu ter na bližnjem s. pobočju Javorja (1133 m) in v. pobočju Kisovca (1029 m). Kraj se je prej imenoval Sv. Lenart po cerkvi sv. Lenarta, ki stoji na prevalu. Tod je bil nekdaj pomemben prehod iz Zasavja v Savinjsko dolino. Na Vrheh je smučišče z vlečnico. Vrhe so dostopne po asfaltirani cesti, ki se pri gostilni Jager na Podmeji odcepi od ceste Trbovlje–Prebold.

Na območju Sv. Lenarta je delovala kurirska postaja S-26. Tja je bila premeščena septembra 1943, zaradi tajnosti pa se je večkrat selila. Njen komandir je bil Robert Vozel - Miško. Zveze je vzdrževala s kurirskimi postajami S-22 na Dobrovljah, S-24 v bližini Zabukovice in S-21 na Moravškem; prek zadnje je zveza segala na Dolenjsko.

Na Vrheh stoji lep graniten spomenik padlim borcem NOV; na eni od štirih kamnitih plošč so vklesani tudi verzi iz Prešernove Zdravljice:
Žive naj vsi narodi,
ki hrepene dočakat dan,
da koder sonce hodi
prepir iz sveta bo pregnan.

0.3 km, 10 minut Vrhe - Lovska koča

Opis:

Na Sveto planino bomo šli po lokalni cesti proti Čebinam in Trbovljam. Cesta, ki pri cerkvi zavije desno, pelje v Znojile in Zagorje ob Savi, leva pri spomeniku pa mimo smučišča na Podmejo do regionalne ceste Trbovlje–Prebold. Nad razpotjem je lovska koča.

višina: 886 m Lovska koča

4.4 km, 1 ura 10 minut Lovska koča - Jamškov vrh

višina: 805 m Jamškov vrh

Ni opisa

višina: 756 m Popel (razpotje)

višina: 662 m Dom pod Reško planino
Planinska postojanka:

Dom stoji na prisojnem pobočju Reške planine, v severnem delu Posavskega hribovja nad Savinjsko dolino. Nekdanjo zgradbo podružnične osnovne šole v hribovskem naselju Marija Reka, ki so jo leta 1970 opustili, so prevzeli preboldski planinci, jo adaptirali in preuredili v planinski dom. Odprli so ga 22. julija 1972 leta. Dom so večkrat prenavljali, temeljito so ga obnovili in posodobili leta 2004. V letu 2007 ob 35-letnici društva so planinci s pomočjo občine Prebold in z donacijami in prostovoljnim udarniškim delom občanov predvsem krajanov Marija Reke uspeli na novo prekriti dom in urediti vrt pred domom.

Dom je odprt ob sobotah, nedeljah in praznikih ter po dogovoru.
V dveh gostinskih prostorih je 100 sedežev, točilni pult; pred domom je 100 sedežev, prostor za piknike in igrišče; v eni sobi so 4 postelje, v treh sobah po 5 postelj, v eni sobi 8 postelj in skupno ležišče s 14 ležišči; WC, v pritličju in nadstropju, 2 kopalnici in umivalnici s toplo in mrzlo vodo; gostinska prostora in sobe ogrevajo s centralno kurjavo, tekoča voda, elektrika, telefon.

Informacije. Dom pod Reško planino, Marija Reka 44, 3312 Prebold, telefon (03) 572 - 47 - 23; Planinsko društvo Prebold, Hmeljarska cesta 3, 3312 Prebold; oskrbnik Stane Pišek, Tovarniška cesta 2, 3312 Prebold, telefon (03) 572 - 49 - 83, GSM (041) 783 - 391.

višina: 650 m Laznik

Ni opisa

višina: 512 m Gradišče (razpotje)

1.6 km, 50 minut Gradišče (razpotje) - Huš

višina: 552 m Huš

0.7 km, 40 minut Huš - Goljava

višina: 833 m Goljava
Planinska postojanka:

Na severnem obronku Zasavskega hribovja se severno od Savinjskega Triglava Mrzlice (poglejte iz Šempetra in videli boste tri vrhove: Križko planino, Homič in Mrzlico s kopico anten na vrhu) dviguje prelep dokaj skalnat hrib Golava n.v. 837m na katerem so preboldski planinci leta 2006 s pomočjo občanov občine Prebold, številnih drugih planinskih prijateljev, sponzorjev in donatorjev zgradili Blažev bivak. V bivaku se je možno lepo spočiti in udobno preživeti tudi kakšno nevihto.

Ta odsek nima nobenega opisa.
višina: 673 m Oplaznik (razpotje)

Ni opisa

višina: 410 m Kolja (razpotje)

Ta odsek nima nobenega opisa.
višina: 388 m Baloh (razpotje)

1.1 km, 40 minut Baloh (razpotje) - Hom

višina: 557 m Hom

0.3 km, 10 minut Hom - Dragov dom na Homu

višina: 599 m Dragov dom na Homu
Planinska postojanka:

Dom stoji na razglednem hribu Hom nad Savinjsko dolino zraven cerkve sv. Magdalene, ki je v osnovi iz druge polovice 14. stoletja. PD Zabukovica je uredilo planinsko postojanko v nekdanji mežnariji, ki jo je temeljito adaptiralo; dom so odprli 17. septembra 1967 in ga poimenovali po Dragu Ocvirku (1891-1976), takrat enem najstarejših in najbolj požrtvovalnih članov PD Zabukovica, ki je vseskozi podpiral gradnjo postojanke in pri adaptaciji mežnarije opravil ogromno prostovoljnega dela. Zemljišče okrog doma je PD podaril Karel Petek-Mežnarjev. Leta 1970 so prizidali verando in klet. Leta 1972 so uredili cesto do podnožja vrha. Potem so zgradili prizidek in obnovili vse prostore. Razširjeni dom so odprli 24. julija 1977. Leta 1979 so ob pomoči teritorialne obrambe napeljali telefon.Dom je odprt ob sobotah, nedeljah in praznikih.V štirih gostinskih prostorih je 100 sedežev, točilni pult; pri mizah pred domom je 50 sedežev; v 4 sobah je 12 postelj, na dveh skupnih ležiščih pa 21 ležišč; WC, umivalnica z mrzlo vodo; centralno ogrevanje, tekoča voda, elektrika, telefon.