Išči po točkah

Začetek: Kamni vrh

Konec: Kamnik

Razdalja: 95.4 km Čas hoje: 27 ur 55 minut Zahtevnost: Lahka pot Označenost: Označeno

Opis

višina: 282 m Panger

višina: 300 m Šmartno v Rožni dolini

Planinska postojanka:

Dom stoji tik pod vrhom hriba Gora (569 m) v hribovitem svetu, ki na severni strani obroblja spodnji del Savinjske doline. Šentjungert se imenuje razloženo naselje na pobočju in ob vznožju hriba. Na vrhu Gore je cerkev sv. Kunigunde, ki je bila zgrajena v drugi polovici 14. stoletja. Ker na Savinjski poti med Resevno in Goro Oljko ni bilo planinske postojanke, sta se PD Žalec in njegova planinska skupina v Krajevni skupnosti Galicija odločila, da vzameta v najem mežnarijo, ki stoji malo pod cerkvijo in jo preuredita v planinsko postojanko. Zgradba je bila leta 1988 popolnoma obnovljena, ohranila pa je nekdanji videz. Planinski dom so svečano odprli 16. oktobra 1988.Dom je odprt ob nedeljah in praznikih; ob posebnih priložnostih in po dogovoru ga odprejo tudi ob drugem času.V dveh gostinskih prostorih je 50 sedežev, pri mizah pred domom pa 30; na dveh skupnih ležiščih je 20 ležišč; poljsko stranišče, umivalnica z mrzlo vodo; glavni gostinski prostor ogrevajo s pečjo; voda kapnica, elektrika.

višina: 496 m Šentjungert (razpotje)

višina: 293 m Velika Pirešica

3.2 km, 50 minut Premkov vrh - Polzela

višina: 290 m Polzela

Ni opisa
0.3 km, 10 minut Polzela - Šenek (razpotje)

Ta odsek nima nobenega opisa.
višina: 290 m Šenek (razpotje)

0.7 km, 10 minut Šenek (razpotje) - Spodnji Podvin

1.8 km, 30 minut Šmartno ob Paki - Letuš

višina: 314 m Letuš

Ni opisa

višina: 597 m Strmec (razpotje)

Ta odsek nima nobenega opisa.
višina: 746 m Covnik (razpotje)

Ni opisa

višina: 750 m Dobrovlje (razpotje)

višina: 824 m Destovnik

Ni opisa

višina: 882 m Jegovnik (razpotje)

Opis:

Cerkev Marija Čreta se že od daleč vidi. Je pa slabo označeno, kako do žiga. Takoj za tablo pri cerkvi je ozka potka dol čez travnik in po njej do prve hiše. Tam je žig in ne v Planinskem domu, kot piše v knjižici. In še: ob nedeljeh dopoldan gredo vsi k maši v Stopnik, zato je žig lahko problem!

višina: 925 m Sv. Katarina (razpotje)

Opis:

Takoj ko se spustiš dol do križišča (potem ko greš mimo cerkve sv. Katarine) je na križišču znak. Glede na puščico na tabli bi krenil na sv. Jošt v hrib. Narobe! Še naprej po cesti dol in nato na križišču desno! Ko greš mimo znaka na drevesu, ki opozarja na razgled, da se lepo vidi Vransko, se splača zaviti tistih 10 metrov.

Na enem mestu v gozdu je past. Na desni je studenec in takoj za njem je treba zaviti desno po ozki poti, ne naravnost oz. malo levo in nato navzdol!

višina: 936 m Pugrovo (razpotje)

Ta odsek nima nobenega opisa.
višina: 902 m Ručgar (razpotje)

višina: 977 m Ptica (razpotje)

1.6 km, 30 minut Ptica (razpotje) - Sv. Jošt

višina: 940 m Sv. Jošt

Opis:

Takoj naprej za cerkvijo sv. Jošta je na desni še kapelica sv. Gervazija in Protazija.

Pot se spusti do prelaza Lipa. Ampak od tam je treba slediti oznake za Smolnik (rdeče beli krog), saj oznak za E6 ni. Šele tik pod vrhom hriba (pot je ves čas makadamska) je znak in tam se pojavi markacija E6, ki ti pove, da si na pravi poti!

višina: 843 m Smolnik (razpotje)

Opis:

Potem greš ves čas po makadamski poti navzdol, v knjigi piše kmetija Jeseničnik.

višina: 848 m Jeseničnik (razpotje)

Ni opisa

Opis: Opomba: odsek je v osnovi opisan v nasprotno smer poteka, zato je potrebno to upoštevati pri navodilih

Mimo brunarice Jurček zavijemo po stezi čez pobočje proti beli hišici na robu gozda. Nekaj naprej od Jurčka se od naše poti na desno loči planinska pot v Motnik. Nad belo hišico, Rovt pod Menino 14, stopimo na razmeroma raven kolovoz, ki nas po mešanem gozdu na j. strani Medvedovega hriba kmalu pripelje do gozdne ceste. Po cesti gremo še naprej po ravnem do bližnjega križišča, potem pa kar naravnost in navzdol. Pazimo na markacije, ker je na poti še nekaj stranskih kolovozov. Ko pridemo iz gozda, zagledamo Jeseničnikovo domačijo. Do nje gremo po kolovozu proti gospodarskemu poslopju in hiši. Jeseničnikova domačija sodi v zelo razloženo hribovsko naselje Jeronim, 720 m, 211 preb., ki se v loku razteza od jz. pobočij Dobroveljske planote do j. pobočij Medvedovega hriba. Od Slopnika do Jeseničnika smo hodili 30 min.

Takoj za stanovanjsko hišo se z leve priključita E-6 in Savinjska pot (označena s črko "S" nad planinsko markacijo), a ne za dolgo. S travnatega pobočja se steza spusti v gozd in po njem proti grapi potoka Merinščica. Po 10 min. smo na razpotju: E-6 in Savinjska pot zavijeta desno proti Motniku, TV pa levo proti Orehovcu. Steza se precej strmo spušča po gozdnatem pobočju Medvedovega hriba nad grapo Merinščice. Po 20 min. od razpotja pridemo do domačije na Orehovcu (650 m). Na jv. strani lepo vidimo Kozico in Čemšeniško planino. Z Orehovca pelje TV v dolino potoka Merinščica po gozdni cesti, s katere se večkrat odpre lep pogled proti Vranskemu in naprej na Spodnjo Savinjsko dolino ter Dobroveljsko planoto s Šentjoškim vrhom (1077 m) in cerkvijo sv. Jošta pred nami. Po 25 min. zložnega spusta pridemo v zatrep doline tik pod gručastim naseljem Vologa, 588 m, 45 preb. Tam stopimo na asfaltirano cesto Vransko-prelaz Lipa (721 m) - Šmartno ob Dreti.

Do Vranskega je TV ves čas speljana po asfaltirani cesti. Po 10 min. pridemo v zaselek Kale, enega od devetih zaselkov naselja Jeronim, po 30 min. pa v gručasto naselje Prapreče, 402 m, 142 preb. Na s. strani doline se dviga strma Medvedica (604 m), na j. Blednik (659 m), na vzpetini Tabor (428 m) pred nami pa nas pozdravlja cerkev sv. Jeronima, zgrajena v prvi polovici 15. stol. Okoli nje je še zdaj taborsko obzidje. Še 30 min. in pridemo na Vransko.

višina: 933 m Preval Slopi

4.7 km, 1 ura Preval Slopi - Motnik

Opis:

Pred kmetijo je oznaka in zaviješ takoj za znakom levo dol na ozko pot obraslo s travo. Ko hodiš potem po gozdu, se ponovno odpre pogled na Vransko.

Malo pred ciljem tega odseka zagledaš cerkev v Motniku. Po nadvozu čez cesto Kamnik Vransko greš mimo oz. pred cerkvijo desno in na mostu obrneš levo do gostilne. Pazi: ob nedeljah je zaprto!