Išči po točkah

Začetek: Bovec

Konec: Mangartsko sedlo

Razdalja: 22.4 km Čas hoje: 7 ur 50 minut Zahtevnost: Lahka pot Označenost: Označeno

Opis

višina: 460 m Bovec

Ni opisa

Ta odsek nima nobenega opisa.

višina: 589 m HE Možnica

višina: 660 m Log pod Mangartom

Ni opisa

Ta odsek nima nobenega opisa.

Opis:

Od ceste Bovec—Trbiž se dober km pred mejnim prehodom Predel odcepi cesta, ki se vzpne na Mangrtsko sedlo, 12 km.

Peš deloma po cesti, deloma po bližnjicah, 2 h 30. Drugih markiranih pristopov ni.

višina: 1906 m Koča na Mangartskem sedlu
Planinska postojanka:

Koča je začasno urejena v nekdanji obmejni stražnici na prostrani planoti na pobočju Mangrtskega sedla (2072), ki jo je PD Bovec vzelo v najem. Prvo kočo na Mangrtskem sedlu je v letih 1873-1875 zgradila beljaška sekcija Nemško-avstrijskega planinskega društva. Med 1. svetovno vojno je bila delno porušena; leta 1924 jo je obnovil CAI (Club alpino italiano) iz Trsta; med 2. svetovno vojno so jo požgale nemške vojaške enote. Po osvoboditvi je PD Bovec zgradilo tik pod sedlom novo planinsko kočo, ki so jo odprli 26. avgusta 1956. Zaradi velikih vremenskih vplivov in slabega materiala je koča postopoma propadala; leta 1981 jo je sanitarna inšpekcija zaprla. Potem so uredili začasno kočo v obmejni stražnici, ki so jo odprli 1. julija 1983. Koča je odprta od začetka julija do konca septembra. V gostinskem prostoru je 24 sedežev, točilni pult; v 5 sobah je 28 postelj, na skupnem ležišču pa 25 ležišč; WC, umivalnica z mrzlo vodo; gostinski prostor ogrevajo s pečjo; voda kapnica, agregat za elektriko, mobitel. POZOR - signal mobitela je italijanski, rezervacije pošiljajte po e-pošti!

Opis:

Od Koče na Mangrtskem sedlu gremo po poti navzgor do cestnega križišča pri stari koči. Tu zavijemo po desni cesti do prvega ovinka, kjer se odcepi na desno pot čez travnato strmino do vznožja skalovja pod Rateškim Malim Mangrtom. Po stopničastem skalovju se vzpnemo na sedelce v mejnem grebenu v. od Rateškega Malega Mangrta. Nadaljujemo zložno navzgor do razpotja: na levo pelje Italijanska (Ta pot pelje nekaj časa po italijanskem ozemlju. Od razpotja se dvigne vzdolž grebena čez kratka melišča in skalne plošče na visečo gredino in po njej v smeri proti v. do širokega grebena, odkoder se po naši strani povzpnemo čez v. pobočje na vrh. Od koče 2 h. Pot je uvrščena v skupino zelo zahtevnih poti (po viseči gredini do grebena, snežišča).), na desno Slovenska pot; zložnejša je Italijanska pot.